Heeft u problemen gekregen door de toeslagenaffaire? Denk aan schulden. Of problemen met uw gezondheid, werk, woning of gezin. Vraag de gemeente om hulp. De hulp die u via de gemeente kunt krijgen noemen we brede ondersteuning.
Brede ondersteuning
Brede ondersteuning is hulp op allerlei onderdelen van uw leven zoals zorg, uw gezin, werk, geldzaken en wonen. Met u wordt gekeken naar wat er nodig is om een nieuwe start te maken. De gemeente helpt daarbij ruimhartig en in alle redelijkheid. Dit kunnen we alleen samen bepalen. In een gesprek kijken we samen waar u steun bij kunt gebruiken. Voorbeelden van hulp:
- contact met de Belastingdienst voor herstel kinderopvangtoeslag
- het op orde brengen van uw administratie
- het in beeld brengen en aanpakken van schulden
- het (tijdelijk) stopzetten van de invordering schulden
- ondersteunen bij gezondheidsproblemen, bijvoorbeeld door langdurige stress
- het zoeken van werk of een andere dagbesteding
- het ondersteunen bij een dreigende huisuitzetting
- ondersteuning van u of uw gezin, als het minder goed gaat
Maar u kunt ook gewoon uw verhaal vertellen. We kijken hoe we u het beste kunnen helpen. Dit kan in ieder situatie anders zijn.
Wie gaat u helpen?
In onze gemeente werkt een team van medewerkers die veel weten over de toeslagenaffaire en over de hulp die aangeboden kan worden. Samen maken jullie een plan van aanpak. Hierin staan alle afspraken over de hulp die u krijgt. Heeft u vragen? Dan kunt u die altijd aan de medewerker stellen.
Op nummer 14 0168 staan onze medewerkers voor u klaar. Het team toeslagenaffaire is telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag donderdag en vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. U kunt vragen naar Simone Buijs of Mathilde van den Bos. Stuurt u liever een mail? Dat kan naar toeslagenaffaire@moerdijk.nl